سرخط خبرها
خانه / ویتامین ها / ویتامین B7

ویتامین B7

بیوتن(Biotin) هم از خانواده ویتامین B است و به نامهای مختلفی مثل ویتامین H، ویتامین Bw و فاکتور X شناخته می شود.

B7 در حفظ سلامت سیستم عصبی نقش مهمی دارد. همچنین مانند سایر ویتامین های خانواده اش، برای تبدیل کربوهیدرات و چربی به گلوکز در بدن استفاده می شود.

بدون وجود بیوتن، غدد فوق کلیوی و بسیاری از آنزیمهای بدن، عملکرد درستی نداشته و احتمال بروز بیماری های مختلفی از جمله مشکلات پوستی، روده و سیستم عصبی افزایش می یابد.

خواص و ویژگی ها:

این ویتامین ترشح هورمون ها و آنزیم های مختلف بدن را از طریق تاثیر بر آدرنال کنترل می کند .

اصلی ترین ویژگی های این ویتامین بی نظیر را در ادامه متن بخوانید:

  • بهبود عملکرد غدد فوق کلیوی یا آدرنال
  • کمک به سلامت مو و ناخن
  • حفظ سلامت سیستم عصبی
  • افزایش متابولیسم بدن و تولید انرژی
  • کاهش التهاب روده و سندرم روده تحریک پذیر

 

مواد غذایی غنی از ویتامین B7:

  • غلات کامل و نان سبوس دار
  • برنج قهوه ای
  • حبوبات
  • آجیل
  • میوه ها مانند موز سبز، آواکادو، تمشک
  • سبزیجات از جمله اسفناج و گل کلم، بروکلی
  • مخمر جو

 

علائم و نشانه های کمبود:

کمبود این ویتامین به سرعت روی سلامت مو و ناخن اثر می گذارد، باعث بروز لکه های قرمز در اطراف چشم، بینی و دهان می شود و خستگی بدن را زیاد می کند.

اصلی ترین علائم کمبود ویتامین B7 در بدن به این شرح است:

  • نازک شدن، ریزش و تغییر رنگ موها
  • حلقه قرمز رنگ دور چشم‌ها، بینی و دهان
  • خشکی چشم
  • افسردگی
  • خارش و گزگز در بازوها و پاها
  • اختلال عملکرد سیستم ایمنی و افزایش حساسیت به عفونت

احتیاط:

احتمال تداخل مکمل این ویتامین با داروهای ضد تشنج و داروهای اثرگذار بر متابولیسم کبد وجود دارد.

 

گردآوری: انجمن تغذیه طبیعی

همچنین ببینید

جلبک دریایی و خواص آن

جلبک های دریایی، گیاهانی هستند که در آب های آزاد دریاها و اقیانوس ها رشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *